2014-10-31

Halloween Book Tag

Nos, eljött a Halloween, amelyet ugyan nem istenítek, és nem vagyok bezsongva tőle, de az kétségtelen, hogy szuper hangulata van a töklámpásokkal meg az egyéb figurákkal együtt. Valahol számomra olyan mindemellett, mintha az őszt búcsúztatnánk, legalábbis bennem még a régi telek élnek, amikor novemberben már hideg volt, és hó is esett.



Kedvenc horror/thriller könyv: Stephen Kingtől az Állattemető, ez nem is kérdéses. Alapmű, illetve igazi, zsigeri horror, a Mestertől az eddigi legtökéletesebb, legszuperebb borzongatós történet. A közelmúltból pedig a papa fiát, Joe Hill-t emelném ki A szív alakú dobozzal.

A legijesztőbb jelenet egy könyvben, amit valaha olvastál: Nem mondanám, hogy ijesztő, mert számomra a horror/thriller könyvek inkább baromi izgalmasak, körömrágósak mintsem hogy ijesztőek legyenek. De azért kiemelek egyet, ami nagyon tetszett: a Borzalmak városában (Stephen King) az egyik utolsó jelenet, amikor megküzdenek Barlow-val a pincében. Na, az ütött :)

Beöltöztél már/beöltöznél Halloween alkalmából valamelyik könyves karakternek? Nem öltöztem még be könyves karakternek, és a kosztümösdit is csak egyszer játszottam el, de akkor jegesmaci voltam [Stockholmban mulattunk az utcán, és biza elég hideg volt már október végén] :) Ha viszont könyves karakternek öltöznék be, akkor így hirtelen Rose jut eszembe az Álom doktorból, plusz Daenerys is szóba jöhetne, de utóbbiból ilyentájt szerintem elég sok rohangál az utcán :D

Mit gondolsz, minek öltözne be a kedvenc szereplőd Halloweenkor? Hmm, úgy igazán kedvenc szereplőm sincs. Sokat szeretek, sokat kedvelek, ezek közül mondjuk Lisbeth Salanderre esne a választásom, ő pedig erre a kérdésre csak nézne egy olyat, hogy elszégyellné magát a kérdező :D Ha mégis beöltözne, akkor szerintem sorozatgyilkos lenne :)

Melyik a kedvenc horror-/thriller típusod? A pszicho részüket szeretem, ami az elmére hat, és nem a vér fröcsköl benne, vagy nem különféle kínzásokról szólü leírásokkal lehet találkozni.

Ha a könyvek olyan olcsóak lennének, mint a cukorkák, akkor melyik kötetet adnád oda a Trick or Treaterseknek? Korosztálytól függ. Felnőtteknek SK Állattemetőjét és Álom doktorát,  Borzalmak városát, illetve a már említett Joe Hill-féle A szív alakú dobozt; tiniknek - na hát ez fogós kérdés, hogy ne rontsak meg senkit. Joe Hill-től a Szarvakat, talán :)

Mi a halloweeni olvasmánylistád? Most Carin Gerhardsen-től a Mama, papa, gyerekeket olvasom, de párhuzamosan falom Lauren Beukes Tündöklő lányok című könyvét is. Mindkettő tökéletes akár Halloweenra, akár csak úgy, borzongásképp.

Miket ajánlasz halloweeni olvasásra? Hú, az a baj, hogy mivel engem nem vonz annyira ez az egész, így nem is készülök rá annyira, hogy olvasmánylista és egyebek. Stephen King és Joe Hill tökéletes választás, plusz még bármelyik kicsit keményebb krimi, mondjuk a skandinávok közül, ha valaki csemegézni szeretne.

+++ Az olvasáson túllépve az American Horror Story-t is ajánlom a figyelmetekbe, amelyből nekem az első évad tetszett a legeslegjobban, a második ijesztő volt, a harmadik egészen light, míg most a negyedik borzongatós, de talán utóbbi a leghalloweenebbi (mindegyik évad külön történet, nem muszáj sorban haladni). 

Egyébként milyen menő lenne már, ha az American Horror Storyból is adnának ki könyveket *-* Ti szeretitek a sorozatot, nézitek? :)


Én még nem tudom hogy töltöm az estét, vagy olvasok, vagy az AHS lemaradásomat fogom pótolni :) Nektek van valamilyen programotok, vagy szintén egy jó könyvvel/sorozattal "ünneplitek" a Halloweent? :)


4 megjegyzés:

  1. Remek kis összeállítás, bár én magam nem igazán vagyok horror kedvelő.
    Várom a véleményed a Mama, papa...-ról! Szerintem baromi jó lett. Borzongatóan jó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még pár oldal van belőle :D Nekem is tetszik, abban pedig maximálisan egyetértek veled, hogy az mégdurvábbá teszi a történetet, hogy gyerekekről szól.

      Én imádom a horrort/thrillert, csak legyen jó :)

      Törlés
  2. Az AHS-ből eddig csak promókat láttam, azok alapján sajnos túl ijesztőnek tűnik. (Bár bánatomra nem vagyok nagy horroros, pedig úgy érzem, hogy így sok mindenből kimaradok.) Az esti program (ha minden jól megy), akkor tökfaragás lesz, mint minden évben. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A promók/trailerek csalókák általában az AHS esetében, mert mindegyik ijesztőbb, ráadásul másabb, mint maga a sorozat, legalábbis szerintem.

      Jó szórakozást a farigcsáláshoz! :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)