2014-10-30

2014. októberi beszerzések


Ó, eljött végre eme csodás nap is, amikor megírhatom, hogy milyen szépségek költöztek a könyvespolcomra október hónapban :) Október a meglepetések illetve a spontaenitás hónapja volt a könyves beszerzések szempontjából, illetve mindenképp úgy jellemezném, hogy a hónap, amikor nagyjából annyit olvastam, amennyit szerettem volna.


Példának okáért azért is volt a spontaneitás hónapja, mert tegnap, amíg barátnőmre vártam bizony betérem a közeli Alexandrába, ahol azon nyomban eldöntöttem, hogy nekem bizony azonnal kell Dosztojevszkij Bűn és bűnhődése (tudom, hogy annó kötelező volt, de én egyet sem olvastam a kötelezőek közül, illetve orosz szakon nem ártana nekiállni még úgy is, hogy jelenleg még nem adtak föl olvasnivalót), illetve egy ideje  Orwell is egyre jobban piszkálja a fantáziám, szóval az 1984 is hazajött velem. Ezen kívül kettő könyvet vásároltam, amelyek ténylegesen tervezettek voltak: Rainbow Rowell-től az Eleanor és Park, továbbá Lauren Beukes Tündöklő lányok című kötetei. Ja, és el ne felejtsem, még hó elején a jegyzetboltban csábultam el Joe Hill A szív alakú dobozának :)


Október olyan szempontból fordulópontnak számít, hogy életemben először kölcsönöztem könyvet könyvtárból. Mondjuk nem apróztam el, rögtön 8 kötettel távoztam. Ezek nem tudom, hogy jelenleg mennyire lesznek elolvasva, mert a krimi, horror/thriller könyvek nálam elsőbbséget élveznek, a könyvtárból pedig bármikor kivehetem őket (mert nem hiszem, hogy sok embernek fájna ezekre most a foga :)) Amiket eddig köyvtárból olvastam: Camilla Läckberg: Jéghercegnő; Jeff Lindsay: Dexter döhödt démonai; Jonas Jonasson: A százéves ember, aki kimászott az ablakon én eltűnt.


Illetve érkezett két könyv recenzióra is, ezek Carin Gerhardsen: Mama, Papa, Gyerekek, és Louise Walters: Levelek a bőröndből. Sajnos nekem nincs őszi szünetem, de így is sikerül körülbelül olyan ütemben olvasnom, ahogy szeretnék. Rég volt már ilyen is, konkrétan augusztusban :)

Összességében boldog vagyok, hogy ezek a könyvek hozzám kerültek, ráadásul úgy, hogy nem is nagyon terveztem ebben a hónapban nagyobb bevásárlást. Bezzeg novemberben és decemberben. De az majd a következő bejegyzésben ;)

A további bűnözések: Katacita, Dóri, Zakkant, Anna, Mentavirág,

Ti miket zsákmányoltatok ebben a hónapban? Volt olyan könyv, ami kifejezetten boldoggá tett titeket az elmúlt néhány hétben? :3


10 megjegyzés:

  1. Nem semmi lista! *-* A recenziós példányok miatt megesz az irigység, a "nem terveztem, de rátaláltam" pedig nálam is tipikus, mondjuk főleg ha akciós és nem lehet ott hagyni. :D
    Azt viszont nem tudtam, hogy most kölcsönöztél először könyvtárból, de jobb későn, mint soha. :) Remélem csak pozitív élményeid lesznek a dologgal, mert a könyvtárak között is hatalmas különbségek vannak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A két könyvre nem csak úgy rátaláltam, tervezgettem eddig is, de tologattam, hogy majd, majd :D Csak amikor szemtől szemben voltunk, akkor lágyultam el nagyon. :)

      Az egyetemi könyvtárból kölcsönöztem, pozitív tapasztalataim vannak eddig, nagyon rendesek, segítőkészek voltak, le a kalappal. :)

      Törlés
  2. A száz éves ember...-re nagyon kíváncsi vagyok! :) Egyik barátnőmnek vettem meg születésnapjára még nyáron, és azóta furdal iránta a kíváncsiság :)) Úgyhogy várom a kritikát! :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pozitív csalódás eddig számomra, hogy a svédek nem csak sötétet tudnak alkotni :D Tetszik, de még kb. a felénél járok csak, ha minden a terveim szerint alakul, akkor jövő héten lesz róla bejegyzés ;)

      Törlés
  3. A Bűn és bűnhődés nagyon tetszett, bár ha jól emlékszem nekünk nem volt kötelező, csak kis szorgalmas diák voltam irodalomból :D Az 1984 nagy kedvencem, egymás után vagy ötször elolvastam, hihetetlenül durva, hogy két oldal után milyen hangulat kapott el. Imádtam,imádom. (Ha tetszik, ajánlom a Gépnarancsot is. ZSENIÁLIS!) A 100 éves emberre kíváncsi vagyok, a film remekül sikerült és elméletileg nagyon visszaadja a könyvet. Előbb-utóbb én is el szeretném olvasni :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Bűn és bűnhődés akkor kezdett el méginkább érdekelni, amikor nagymamám megjegyezte, hogy ő ezt soha nem tudta elolvasni, mert annyira durva (megjegyzem, ő Danielle Steelen és Nora Robertsen szocializálódik). Na majd meglátjuk, mert ugyebár nekem nincs olyan, hogy túl durva, eddig legalábbis nem volt :D

      A Gépnarancsot is beszerzem majd akkor, köszi az ajánlást :3 Lassacskán elkezdem a klasszikusokat is gyűjtögetni, mert azoknak meg kell lenniük, ott kell csücsülniük a polcomon :))

      A 100 éves emberes filmet nem láttam még, de a könyv nagyon jó :D Ha befejeztem az olvasást, akkor mindenképp megnézem, mert ha jól rémlik, a svédek csinálták a filmet, azok meg jók szoktak lenni :P

      Törlés
  4. Gratulálok a könyvtáras tűzkeresztség-áteséshez! :D
    Én épp leszoktatni próbálom magam róla, vagyis nem kimaxolni az előjegyzés-limitet, mert szegény otthoni könyveim csak olvasatlanul árválkodnak. Tegnapelőtt kibírtam, hogy amikor visszavittem a könyveket, ne hozzak ki újat, szóval jó úton haladok...
    Jókat vettél, az 1984-et nagyon szerettem pl. Meg nagyon tudja melengetni az ember lelkét a nem tervezett könyvvásárlás, ez a hónap nekem is ilyen volt, a tegnap esti könyvesboltozásom meg végképp :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :D
      Én azért bűnöztem most ennyit, mert úgy volt, hogy októberben nem veszek könyvet, vagy ha mégis, akkor max 1-2-t. És nézd meg mi lett belőle :D

      Orwelltől az Állatfarmot is szeretném elolvasni, de az lehet, hogy inkább könyvtáras móka lesz a terjedelme és az ára alapján.

      Ó igen, az pedig hab a tortán, amikor a kísérőd ferde szemmel néz rád, hogy mitakarezmármegint, mitvigyorog :D Habár nálam barátnőm boldog volt már attól is, hogy fél óra után ki tudott rángatni az Alexandrából, nem lett belőle 2-3-szor annyi :D

      Törlés
  5. Szép könyveket zsákmányoltál - a két EDiákkönyvtáras klasszikus mindenki polcán ott a helye :D
    Először kölcsönöztél könyvtárban? Azt hiszem meglátod, hogy ez egy bjútilful frendsip kezdete lesz ;) (én is pár hete iratkoztam vissza újra, és kezdnek elborítani a saját-könyvtári olvasatlanok :D).
    Az Eleanor és Park nagyon jó, azt nagyon ajánlom :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ezt én is így gondolom, hogy a klasszikusoknak ott a helye a polcon, akkor is ha tetszettek, akkor is ha nem. Maximum annyi engedmény van, hogy előbb vagy utóbb szerzed meg és olvasod el :)

      Igen-igen, már előre félek, hogy a könyvtárosok külön fel fognak ismerni, hogy ahh, nézd, ez az a hülye, aki mindig 10 könyvvel távozik, de csak azért annyival, mert az a limit :D

      Láttam, írtam is a kritikád alá :D Alig várom, hogy elkezdődjön a Könyvmoly Párbaj, és elkezdhessem olvasni *-*

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)