2014-09-16

2014. szeptemberi beszerzések

Nos, ismét eljött a fizu időpontja, amit mi mással is ünnepelhettem volna, mint hogy könyvet veszek. Méghozzá sokat. Mivel az alexandrás akció még épp tartott, így az utolsó adagot is feltankoltam, továbbá ebben a hónapban kicsit a szükség, azaz az egyetem is írta a vásárlásom menetét. De nézzük szépen sorjában. :)



Szóval már augusztus végén összeírtam, hogy nagyvonalakban mit szeretnék még a szandis akcióból kilőni, ámbár arra nem gondoltam én balga, hogy az egyetemen – mivelhogy nyelvszakos vagyok/lettem – szükségeltetik majd nyelvkönyv is, így az áttolódott a szeptemberi pakkba. 

Az orosz tankönyv a Ключ (Kljucs – Kulcs), illetve természetesen a hozzá tartozó munkafüzet is megvételre került. Igaz, két hét késéssel, de majdnem egy ezressel olcsóbban, ha a kettőt összedobva nézzük. A Lírában pont most van/volt egy nyelvkönyves akció, így -20% ment mindkettőre. Illetve most regisztráltam náluk, így egy meglepi, 5000 Ft felett -500Ft-os kuponom is volt, ezért pedig vettem egy Coelho-t is, csak úgy random. 

A Ключ-ot a Libriből szerettem volna megrendelni, de ez nem jött össze. Tulajdonképpen csalódtam bennük egy kicsit, mert szombat este adtam le a megrendelésem (nyilván nem várom el, hogy vasárnap már fel is dolgozzák), de még csütörtökön sem volt sehol a könyv, hiába hívtam őket többször is aznap, pénteken is, a telefon kicsengett, de csesztek se válaszolni. Úgy gondolom, hogy ha már egy elég nagy összeget otthagyok náluk (ráadásul nálam ez minden hónapban ismétlődik), akkor legalább erre méltathatnának, hogy válaszolnak a telefonra, de igazából bárkinek, mert nem hiszem, hogy zoknieladással akarják őket zargatni a telefonálók. Szóval ezért kerestem más opciót, hogy hozzájussak a nyelvkönyvemhez (és a csoporttársaméhoz is, mert ezért is volt ciki, együtt adtuk le a rendelést). Ezek után talán még nagyobb meglepetés volt, hogy a Lírában azonnal válaszoltak a telefonomra, majd elmagyarázva a helyzetet, hogy tulajdonképpen nekem azonnal kellene, készségesen álltak hozzá, segítettek, és amikor probléma akadt a boltban, akkor is profin kezelték a helyzetet. Szóval azt hiszem, hogy hagyom a Librit, és átnyergelek a Lírához, mert ott egy részt azonnal mindenre van -15% online rendelésnél, ráadásul sokkal több könyv közül lehet válogatni, míg a Librinél egyre nagyobb a hiány. Illetve a személyes tapasztalat, a pénteki élmény tényleg meglepett, és hatalmasat csalódtam bennük – pozitívan, természetesen –, míg a Librinél ez a szöges ellentéte.

Off és rinya vége. Az Alexandrából pedig az alábbi könyveket rendeltem:

Henning Mankell – A gyilkosnak nincs arca (Kurt Wallander 1.)
Henning Mankell – Riga kutyái (Kurt Wallander 2.)
Lars Kepler – A Paganini-szerződés
Simon Beckett – A halál kémiája

+ a lírás Coelho A Piedra folyó partján ültem, és sírtam. A fenti könyvekről nem hallottam még, Mankell és Kepler azonnal rákerült a listára, mert svéd, krimi, és Stockholmban játszódik; A halál kémiája pedig túl olcsó volt, és valamelyik top10-es listán is rajta volt, ami épp akkor jött velem szembe, gondoltam kap egy esélyt. A Ha maradnék pedig megfogott, kérdezősködés után is tetszett, és a film trailere is tetszett, szóval már-már majd' megvesztem érte az utolsó napokban. Aztán egy nap aalatt elfogyasztottam.


Illetve a két Ключ, és a Libriből még rendeltem két Kinget, a Joylandet és a Minden sötét, csillag seholt, de ezek áttolódnak következő hónapra szerintem, szeptemberben ennyi elég lesz mind anyagilag, mind mennyiségileg. Azért érzem, hogy kevesebb az energiám, mint nyáron, de ez ezzel jár (az egyetem), ahogy húgom mondani szokta :) Ettől eltekintve már a harmadik könyvet fogyasztom a rendelésvől :D

Ti kihasználtátok még a szandis akciót (amely 21.-éig meg lett hosszabítva)? :)


2 megjegyzés:

  1. Nálatok is a hónap közepén jön a fizetés, vagy csak így időzítődött a poszt?:) Nekem már lassan ismeretlen a hónapvége-jelenség... :)
    A gyilkosnak nincs arca nekem tetszett, bár azóta se olvastam Wallanderes krimit.
    A Librivel szegény Theodorának is meggyűlt a baja, nem tudom, mit bénáznak mostanában, én mondjuk még sosem rendeltem tőlük, Győrben nincs is boltjuk. A Lírától viszont már nyertem is, érdemes játszani a heti játékaikban, én kb a második alkalommal nyertem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hó közepe, de most lesz egy váltás, szóval a tizedike lesz a mumus nap :D Vagy amikor az egyetem utal :)

      Időközben A Paganini-szerződésbe kezdtem bele, mert rájöttem, hogy Mankell inkább Dél-Svédországra koncentrálódik, ami nem rossz, csak nekem már Stockholm elvonási tüneteim vannak :D

      Twitteren is írta valaki, hogy megszívta a Librivel, én mondjuk eddig szinte csak tőlük rendeltem, kb a hűséges olvasó mintaképe voltam a havi 10-15 ezres rendelésekkel és a ragaszkodásommal, szóval talán ezért is ütött ennyire szíven a dolog.

      No, erről nem tudtam, de akkor nézelődök majd, egyre szimpibbek :)) Még nem igazán tudtam eligazodni náluk, de igyekszem :D

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)