2014-08-26

Kérdőív az olvasási szokásaimról

Ma egy könyves kérdőívet hoztam, amely mostanában igen népszerű a könyes bloggerek körében, de szerintem bárkinek érdekes lehet, akinek blogja van, és szeret olvasni :D Továbbadós, én igaz, nem kaptam senkitől, de persze nem tilos a kitöltése kéretlenül sem (remélem legalábbis :D).

Én viszont szeretném továbbadni, mégpedig Miának, Flórának, és Tipegő Zombinak. Kíváncsi vagyok a csajok olvasási szokásaira, mert tudom, hogy mindhárman szeretik falni az oldalakat, szóval hajrá-hajrá :)



1. Szoktál nassolni olvasás közben?
Általában nem, mert – lehet viccesen hangzik –, de nem tudom összeegyeztetni a kajálást azzal, hogy érdemben odafigyeljek a könyvre, a tartalomra. Néha becsúszik pár darab háztartási keksz, de ez is ritka. Inkább ha éhes vagyok akkor kimegyek enni, letudom, aztán olvasok is tovább.

2. Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Vizet vagy teát, mostanában rákaptam a teázásra is. Vszont ez napszaktól is függ, mert van, amikor tejeskávét iszogatok délelőtt vagy kora délután révén.

3. Szoktál írogatni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Utóbbi, kivagyok a gondolattól, hogy bárki belefirkáljon ceruzával, ne adj isten tollal! Ha valakinek halaszthatatlan jegyzetelnivalója van, akkor fogjon egy füzetet vagy egy lapot, és írjon arra. Különben is, olvasás közben a betűkre kell figyelni, nem jegyzetelni. Eddig csak néhány könyvnél irogattam dolgokat, hogy átfogóbb képet tudjak adni az értékelésnél, de szerintem felesleges, az összhatás a fontos, ha csak néhány negatívum van, az nem fogja elrontani az élményt.
Másfelől egy részt elég drága egy könyv ahhoz, hogy csak úgy belerondítsunk, más részt tiszteljük meg annyira a kötetet, hogy tökéletes állapotában tesszük vissza a polcra olvasás után, főleg ha még tetszett is.

 4. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Könyvjelzővel, mondjuk elég puritán módon. Ikeás post-itet hajtottam félbe, és mindössze ennyi a könyvjelzőm. Múlt hónapban elhatároztam, hogy veszek könyvjelzőt, de ahogy beléptem a könyvesboltba, rögtön törlődött a gondolat, és csak a könyvek számítottak. Maybe next time. Viszont nem szeretem a nagy, kidomborodó könyvjelzőket, mert hosszú távon szerintem deformálhatja a könyvet.

5. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Általában igen, ha tehetem, ha módom van rá, és pár oldalnyira vagyok tőle, akkor szeretem végigolvasni a fejezetet, és így a végére érni egy esetleges gondolatmenetnek. Esténként viszont, amikor már nagyon fáradt vagyok, akkor inkább becsukom, ahol vagyok, mert ha nem ér el a tudatomig amit olvasok, akkor annak nem sok értelme van.


6. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkába, ha nagyon idegesítő regényt olvas?
Nem, nem mondanám. Eddig csak a matek- és kémiakönyveimet hajibáltam, de azokat nem sajnáltam. Ha belefutok egy olyan regénybe, ami nem nyeri el maradéktalanul a tetszésem, akkor maximum nagyon hosszúra nyúlik az olvasás, ritkán veszem a kezembe, ímmel-ámmal, a nagyon unalmas perceimben.

7. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Általában igen, ha nem következtethető ki a jelentése a szövegkörnyezetből.

8. Mit olvasol most?
Stephen Kingtől a Napnyugta utánt. Eleinte óckodtam tőle, hogy ahh, novellák, de nagyon jók.

9. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Szerencsére írtam róla bejegyzést, így nem kell felsorolni :D Az augusztusi beszerzésekben minden benne van, azon túl nem csináltam kamikaze akciót :)

 10. Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Kedvenc hely az ágyam, mert végig tudok nyújtózni, nem kell feszengenem, és ülve egy idő után egyébként is elzsibbadnék. Mivel itthon van, így kiöltöznöm sem kell, akár köntösben, zilált ábrázattal is teljesen tökéletes Amíg másik városba jártam gimibe, addig a reggeli buszozás alatt is szerettem olvasni (már amikor nem aludtam bele), mert reggel, kávé után viszonylag friss voltam még, és jó volt úgy kezdeni a napot, hogy olvasgattam előtte.
Időpontban nem tudom, amikor csend van itthon, leginkább.

11. A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Fogós kérdés. Az egyrészes könyvek azért jók, mert kerek történetek, általában van lezárásuk, nem kell várni következő részekre, míg a sorozatokat azért kedvelem, mert az a világ, amit megszerettem, amiben addig élek, míg olvasom a könyvet, nem zárul le 4-500 oldal után, hanem folytatódik. Viszont ha választanom kellene, akkor az egyrészes könyvekre szavazok, mert a sorozatoknál a folytatások (leginkább az utolsó rész(ek) általában már elfáradnak, nem az a színvonal, mint az eleje, vagy egy-egy fordulattal könnyen elrontható (persze, egy egyrészes könyv is, de a terjedelem miatt talán jobban nyomonköveti az író, összeszedettebb, mert csak egy dobása van). Tisztelet persze a kivételeknek :)

12. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Ha azt a kérdést kapom, hogy melyik King-könyvet ajánlom, ami jó horror, olyan igazi, velős, akkor az Állattemetőt szoktam mondani. Nekem az egyik kedvencem, így majdnem mindig megemlítem. Kingtől még A talizmánt is sűrűn emlegetem, illetve Stieg Larsson Millennium-trilógiáját, attól függ, hogy milyen műfajt kérnek tőlem. Ha a krimi benne van  a kérdésben, akkor Larsson mindig játszik.


13. Hogy rendszerezed a könyveidet?
Szerzők szerint leginkább, egymás mellé az azonosakat, de különböző szerzők tetszés szerint keverednek egymás mellé. Például a már említett Millennium-trilógia mellett a három Coelho-könyvem van, mert az első, A Veronika meg akar halni nagyon tetszett, viszont a másik kettő nem annyira vett le a lábamról. Mégis, ha a Veronika oda került, akkor a többi is, holott szerintem Larsson – hiába más műfaj – nyomába sem ér Coelho, akármennyire is istenítik, akármennyien is szeretik. Vannak polcaim, amik amolyan "szeretet-polcok", meg vannak a mindent egybe polcok is, de leginkább most nincsenek polcok, mert helyhiányom van. Minden esetre Kingnek külön része van, minden más tetszés szerint kerül a helyére. (Például így kerülhetett a Csillagainkban a hiba A tűz és jég dala-sorozat mellé, nuku logika, ráadásul ugye nekem a TFIOS nem is tetszett, míg Martin bácsi kilóra megvett.)

Ezt a kérdőívet szerintem jelölés és minden egyéb nélkül is töltse ki mindenki, aki szeretné, ne fukarkodjunk :) Plusz én azért kíváncsi vagyok, hogy más hogyan olvas, szóval linkeljétek be kommentbe a ti bejegyzéseiteket is :)


6 megjegyzés:

  1. Köszönöm a meghívást, és szerintem még ma kitöltöm, mert úgysincs írnivalóm. :)
    Tetszik a kérdéssor, és a válaszaid is. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen :) Kíváncsi leszek a te válaszaidra is :)

      Törlés
  2. Nagyon köszönöm az invitálást. :) Tetszettek a válaszaid, Coelho-hoz pedig csak annyit fűznék hozzá, hogy az Alkimistát mindenképpen ajánlom, mert szerintem az a legcsodásabb műve. Nem vagyok elfogult rajongó, engem is volt, amelyik könyve kifejezetten untatott, és némileg túlértékeltnek érzem ezt a nagy hype-ot, de az Alkimista az valóban remek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen :))
      Köszi az ajánlást, elolvasom :) A Bridát néztem még, hogy esetleg, de a legutóbbi csalódás után (Tizenegy perc) nem nagyon volt merszem közel 3 ezer Ft-ot kiadni egyik könyvéért sem :/

      Törlés
    2. Hú, nekem is csalódás volt a Tizenegy perc, pedig esküszöm annyira akartam szeretni, mert ez a harmadik legsztároltabb könyve, és csupa jót olvastam róla, de egyszerűen nem ment... egyszerűen nem tudott magával ragadni, szenvedtem vele, pedig a téma nagyon érdekes volt, amit feszegetett. De egyszerűen nyögvenyelősre sikerült, legalábbis szerintem.

      Törlés
    3. Én nem szenvedtem vele, gyorsan elolvastam, de végig vártam, hogy, na, majd most, most, de semmi. Végül talán rossz konklúziót vontam le, téves üzenet jött át. Mondjuk annak örülök, hogy nem a Tizenegy perc volt az első Coelho-könyvem, de azért ezek után meg fogom válogatni, hogy mit olvasok el tőle, vagy majd inkább könyvtárból kölcsönzöm ki.

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)