2014-06-05

Inside & Out Book Tag

A mai tag bejegyzés – nevesítve Inside & Out –, abban különleges, hogy eredeti nyelven, azaz angolul a név betűivel kezdődnek a kérdések. Nos, engedelmetekkel inkább csak magyarul írnám le, viszont szerintem így is érdekes lesz, vágjunk is bele :)


1.) Fülszöveg / Túl sok információ, vagy túl kevés? (Indokold meg!)
Szerintem egy fülszöveg akkor jó, ha pont kellő mennyiségű információt tartalmaz, vagyis se nem túl keveset, se nem túl sokat (egyszóval nem szeretek például rögtön beleszaladni spoilerekbe). Ha egy könyvről sok véleményt olvastam, vagy olyan ajánlotta, akinek bízom az izlésében, akkor nem gond, ha alig van valami a fülszövegben, de inkább legyen több: ha nem akarom elolvasni, még  mindig egyszerűbb, mint a kevénél keseregni, hogy miért nem írtak többet.


2.) Új könyv: milyen formátumban szereted? Légy őszinte: e-book, hangoskönyv, papírkötés, keményfedeles?
Általában a papírkötést részesítem előnyben, mert egy részt az olcsóbb, más részt pedig számomra egyszerűbb olvasni (mármint fizikailag). Egyelőre idegenkedem az e-könyvektől, illetve a hangoskönyv is jó-jó, de olvasni az igazi.

3.) Firkálsz miközben olvasol? Szeretsz beleírni a könyvbe, megjegyzést készíteni, emlékeztetőt vésni, aláhúzni, vagy mindez szóba sem jöhet? (Mondd el, miért)
Ha egy könyv jó, akkor azért nem írok semmit, sehova, mert inkább olvasom tovább, főleg, ha körömrágósan izgalmas. Ha pedig csak csordogálnak az események, akkor sem írok bele, könyvbe? Isten ments!

4.) Olvasd fel nekünk a kedvenc első mondatodat egy könyvből!
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte.” – Stephen King: A harcos (A Setét Torony 1.)

5.) Számít neked könyvvásárlásnál az író neme, vagy teljesen mindegy, hogy férfi vagy nő írta az adott művet? Mit csinálsz, amikor nem vagy biztos az író nemében?
Számomra teljesen lényegtelen, hogy férfi vagy nő írta a könyvet, ha megfogott a történet, vagy olyan ajánlásokat kaptam, hogy mindenképp elszeretném olvasni. Ha pedig könyvesboltban számomra teljesen ismeretlenkönyvek között nézelődöm, akkor is az érdekel, hogy milyen a történet, a fülsszöveg mit vált ki belőlem, vagy belelapozva a könyvbe milyen érzések támadnak bennem.

6.) Olvastál már előre? Vagy történt már meg veled, hogy a könyv befejezése előtt elolvastad az utolsó lapot?
Naná :D Régebben imádtam a spoilereket, és kifejezetten kértem is őket, manapság már magamon is képes agyok uralkodni, szóval fejlődöm :)

7.) Rendezett vagy rendezetlen könyvespolcok?
Rendezett. A káosz hívee vagyok, de a könyvek szentek, nekik csak rendben szabad sorakozniuk.

8.) Eskü alatt: vettél már valaha borító alapján könyvet (csak és kizárólag borító alapján)?
Igen, de sok évvel ezelőtt történt, és jól is jártam. Ez a könyv a Zoey görbe utakon volt, és pont abban a korban kaptam el, amikor tényleg tetszett a történet. Manapság viszont ilyen nem fordul elő :)

9.) A szabadban olvasol, vagy inkább begubózol a szoba biztonságában?
Amikor jó idő van kint (tehát se nem döglesztő meleg, se nem fagyos hideg), akkor akkor szeretek kint olvasni, egyébként a szoba biztonságára szavazok.


2 megjegyzés:

  1. Egyedül sci-fi könyveknél nézem meg, hogy férfi vagy nő írta, mert sok nő által írt történetbe belefutottam, és mind borzalmas volt. :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sci-fi-t nem olvasok, akkor lehet, hogy ezért nem válogatok :D Viszont jó tudni :)

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)