2014-07-06

Kihagyhatatlan akciók #2

Őszintén szólva nem tudtam, hogy folytassam-e ezt a kis sorozatot vagy sem, ám mágis úgy döntöttem, hogy ezt fogom tenni. Egy részt azért, mert maagamból kiindulva szuper dolog egy-egy akciót elkapni, amikor az eredeti ár töredékéért vásárolhatsz meg egy könyvet. Számomra ez valamiféle nyugdíjas szindróma, ugyanis amiket elolvasok könyveket meg is vásárolom, 80%-ban újonnan, 20%-ban Antikváriumból.

Az ehavi rendelésem már le is adtam, így az általam említett mindhárom könyv a birtokomba fog kerülni :)




Linköpinget végtelen erdő és pusztaság veszi körül. Az elszigetelt kis településen mintha megállt volna az idő. Az itt lakók pedig csak saját szabályaikat hajlandóak követni. Emberemlékezet óta nem volt olyan hideg, mint azon a februári éjszakán, amikor nem messze a várostól egy fáról lógó, kegyetlenül megcsonkított, véres hullára találtak. Az ügyet a fiatal felügyelőnő, Malin Fors kapja. A csinos, szőke, kamaszlányát egyedül nevelő nő a Linköpingi Rendőrség történetének legmegszállottabb nyomozója. És a legtehetségesebb is. Most azt is ki kell derítenie, ki lehet az áldozat és hogyan kerülhetett arra a fára. A gyilkos fagyott nyomait követve pedig nincs más választása, alá kell merülnie az emberi lélek legsötétebb bugyraiba... Mons Kallentoft könyvével elnyerte a svéd írószövetség elsőköteteseknek járó díját. A Véres tél egy négyrészes sorozat kezdete, amely meghozta a szerző számára a világhírt. Megjelenése óta 23 nyelvre fordították le. 



Stephen King – Álom doktor (A ragyogás 2.

King mester legújabb könyve, amelynek eredeti címe Doctor Sleep. Hivatalosan július 11-én jelenik meg magyarul, addig pedig angol leírással szolgálhatok annak, akit érdekel. Stephen King returns to the characters and territory of one of his most popular novels ever, The Shining, in this instantly riveting novel about the now middle-aged Dan Torrance (the boy protagonist of The Shining) and the very special twelve-year-old girl he must save from a tribe of murderous paranormals.

On highways across America, a tribe of people called The True Knot travel in search of sustenance. They look harmless—mostly old, lots of polyester, and married to their RVs. But as Dan Torrance knows, and tween Abra Stone learns, The True Knot are quasi-immortal, living off the “steam” that children with the “shining” produce when they are slowly tortured to death.

Haunted by the inhabitants of the Overlook Hotel where he spent one horrific childhood year, Dan has been drifting for decades, desperate to shed his father’s legacy of despair, alcoholism, and violence. Finally, he settles in a New Hampshire town, an AA community that sustains him, and a job at a nursing home where his remnant “shining” power provides the crucial final comfort to the dying. Aided by a prescient cat, he becomes “Doctor Sleep.”

Then Dan meets the evanescent Abra Stone, and it is her spectacular gift, the brightest shining ever seen, that reignites Dan’s own demons and summons him to a battle for Abra’s soul and survival. This is an epic war between good and evil, a gory, glorious story that will thrill the millions of hyper-devoted readers of The Shining and wildly satisfy anyone new to the territory of this icon in the King canon.



Mons Kallentoft – Halálos nyár (Malin Fors 2.)

A tél dermesztő volt. A nyár brutálisnak ígérkezik. De minden évszak tökéletes a gyilkolásra. Aki nem tudott elmenekülni Linköpingből, az ajtók mögé húzódva igyekszik átvészelni a forróságot. Amikor az egyik parkban egy meztelen, véres tinilányt találnak, egyértelművé válik, hogy mégsem az elviselhetetlen hőség lesz a legnagyobb tragédia. A második lány már holtan kerül elő. És mivel az áldozat épp egyidős Malin Fors lányával, Tovéval, a rendőrnő az eddigieknél is elszántabban veti bele magát a nyomozásba... 



A Kallentoft-könyvek jók, legalábbis nekem a Véres tél nagyon tetszett (a bejegyzéshez katt a címre), így kíváncsian várom a második részt. Azt olvastam, hogy a második mégbrutálisabb, még hátborzongatóbb, mint az első kötet, szóval :))) Az Álom doktor pedig A ragyogás folytatása, és arra is nagyon kíváncsi vagyok. Egy részt mert sokakkal ellentétben nekem nem jött be annyira A ragyogás (marha nehezen indul be, és csak azért nem mondom azt, hogy nem jó, mert az utolsó harmada a letehetetlen kategória – csak hát ugye nem csak az utolsó harmadnak kellene ilyennek lennie), más részt pedig mert a könyves blog nagyon lehúzta az új kiadványt. Egy szó mint száz, én úgy gondolom, hogy jó lesz, és mivel előrendeltem, így hamarosan kézhez is vehetem. :)


2 megjegyzés:

  1. Imádom Stephen King-et, bár már rég olvastam, ideje lenne elővennem! Nekem igazából nincsen sok könyvem, általában kölcsön kérem őket, illetve kikölcsönzöm könyvtárból, de ha találni egy jó antikváriumot lehet szert tennék rájuk! :) Viszont ajándékba nagyon szeretek könyvet venni, általában mindenki elejt 1-1 félmondatot, hogy milyen megjelenésre vár és mit szeretne elolvasni, én pedig ilyenkor mosolyogva rögzítem a memóriámban! :) King-től a Bilincsben-t olvastad már? Régebbi, bár nem annyira, egyik kedvencem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ajándékba nemigen szoktam könyvet venni, mert annyira nem ismerem senki olvasási szokásait, hogy tudjam, mi az ami nincs meg neki, de mégis szívesen olvasná. :) Mamámnak vettem könyvet legutóbb, de akkor is úgy, hogy megkérdeztem, olvasta-e már (ilyen limonádé Danielle Steel és Norah Roberts könyveket olvas). Ha olyan, akkor én szoktam könyvet kapni, általában karácsonyra/születésnapra (télen valahogy inkább könyvet kapok, nyáron ruhát), de azt is úgy, hogy megkapom a pénzt, hogy vegyem meg, amelyiket én szeretném.

      Nem még :) Most az Álom doktort fogom, már nagyon kíváncsi vagyok, mert nagyon szeretem Kinget, de egy elég lehúzós kritikát olvastam a könyvről...

      Törlés

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)