2014-06-11

Stephen King – A hármak elhívatása (A Setét Torony 2.)

FÜLSZÖVEG: A harcos-ban megismert Roland sebesülten, betegen, ám rendíthetetlenül halad célja, a titokzatos Setét Torony felé. Kietlen, veszélyekkel terhes vidéken visz az útja, ahol váratlanul egy ajtóba ütközik, amely az 1980-as évek New Yorkjába nyílik. A harcosnak át kell mennie ebbe a másik világba, hogy elhívja magával segítőtársait, akiket a feketébe öltözött ember cigánykártyán megjósolt neki. Így fonódik össze Roland, a harcos, Eddie Dean. a drogcsempész, Odetta Holmes, a gyönyörű, okos, ám egy balesetben megnyomorodott fekete lány, valamint Jack Mort, a gyilkos hajlamú könyvelő sorsa. A hármak elhívatása lélegzetelállító kalandokban bővelkedő, az „elmozdult világokban" játszódó könyv, amely, bár nem zárul le benne a főhősök sorsa, mégis élvezetes olvasmány.





INFORMÁCIÓ:
Kiadó: EURÓPA KÖNYVKIADÓ KFT.
Oldalak száma: 460
Borító: KARTONÁLT
Kiadás éve: 2004 (az én példányom)
Fordító: Bihari György


Eme véleményt korábban írtam, most kicsit átszerkesztettem, de fogadjátok szeretettel.
SZERINTEM: Amikor olvastam A hármak elhívatását (körülbelül három ével ezelőtt), akkor még nem sok King-történet volt mögöttem, így csak sejtettem, hogy a Mester néha megvárakoztatja az olvasóit. Vagyis jó néhány oldal elszalad, aztán lesz véresen izgalmas a történet. No, A Setét Torony sem adja magát könnyen, de szerencsére csak ez a kötet ilyen, a többi egy szempillantás alatt beindul. Más felől, mivel akkoriban gyakorlatilag beszerezhetetlen volt A harcos, így mindössze a képregényt olvastam el, hogy kapjak némi képet az első részből, de természetesen ez nem olyan, mintha olvastam volna.

Nekem emiatt talán nehezebben is indult be a történet, de amikor túljutottam a holtponton, akkor meglepődtem, hogy mennyire jó sztori. A hármak elhívatása – ahogy a cím is jelzi –, a Harcos három társát "hívja el" a saját világába, a Setét Torony világába, ami elmozdult. Elsőnek a '80-as évekbeli New York-i drogost, Eddie Dean-t, akit éppen drogcsempészésért akarnak előállítani a reptérről, ám kalandos módon mégsem kerül rá sor. Eddie és Roland megismerkednek, kiiktatják Eddie evilági problémáit, majd végül majdnem megölik egymást.

A képbe ekkor jön be Odetta/Detta Walker, aki a kései '50-es évek New Yorkjában lakik, mindkét lábát amputálták (levágta a metró), és ezt még tetézi az is, hogy feketebőrű. Egy testben két személyiség lakozik, de neki is jönnie kell a Harcos világába, nem számít mennyire ellenkezik.

Ez most akkor vajon kettő, vagy három embernek tekinthető? Becsapós, és igazából a végére nekem már nagyon tetszett a könyv, letehetetlennek bizonyult. A Harcos itt még nem lopta be magát a szívembe, mert úgy gondoltam, hogy szívtelen, és csak és kizárólag a Tornya érdekli. De miért? Miért olyan fontos a Torony? És miért kell ehhez elvenni két másik ember civilizált életét, még akkor is, ha nem éppen jónak mondható körülmények közül jönnek? Később természetesen kiderül, és amilyen kusza volt számomra az egész akkoriban, a további kötetek olvasása után minden megvilágosodik.

Roland, Eddie, és Odetta/Detta tengerparti története egy csodálatos történet kezdete, amelyet szerintem el fogok még egyszer olvasni. A háborgó New York-iak pedig csodálatos karakterfejlődésen mennek keresztül a további kötetek lapjain, egyszóval érdemes eltévedni Belső Világban.

Értékelésem: 8/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)