2014-05-10

Hilary Duff – Devoted (Elixir-trilógia 2.)

FÜLSZÖVEG: Since Sage was kidnapped, Clea has no way of knowing if he is alive or dead. And even though she has only just discovered they were soulmates, she feels like a part of her is lost forever. What's worse, she can't even turn to her best friend Ben; because every time she looks at him, all she sees is his betrayal.

But waiting for something to happen is not an option, so Clea is ready for action. Suffering through dreams of seeing Sage with another woman, she makes an uneasy alliance with Sage's enemies and sets out to be reunited with Sage...in this life or the next. (forrás: Goodreads)






INFORMÁCIÓ:
Kiadó: Simon & Schuster Children's Publishing
Oldalak száma: 350
Borító: KARTONÁLT
ISBN: 1442408537 (ISBN13: 9781442408531)
Nyelv: ANGOL
Kiadás éve: 2010 
Sorozat: ELIXIR #2
Táársszerző: Elise Allen

SZERINTEM...Második nekifutásra vettem a kezembe tavasszal, egy hirtelen ötlettől vezérelve. Amikor megkaptam, még tavaly, vagy tavaly előtt, akkor körülbelül 60 oldalt elolvastam, de nem igazán értettem. Mostanra értem meg rá nyelvileg, azt hiszem.

Szóval a történet ott folyatódik, ahol az Elixir véget ért: Sage-t elrabolták, Clea és Ben pedig maradtak. Clea nem adja fel, kitartóan kutat Sage után, mindent lefényképez, hogy hátha valamelyik képen feltűnik Sage. Közben Bennel nem beszél, ami nekem nem nagyon tetszett, sajnáltam szegényt. Időközben viszont Clea fotóin Sage helyett egy ókori görög család tűnik fel, akik aztán "testet is öltenek". Monhatni, ők viszik a könyv gerincét, tőlük (is) függ Sage sorsa, Cleával pedig folyamatos kapcsolatban vannak. A megjelenésük egy részt tetszik, mert nem csak a Clea-Sage-Ben háromszögről olvashatunk, más részt pedig nem, mert ha a True-ban (a harmadik részben) nem tűnnek föl, akkor egy csomó lezáratlan szál marad (na jó, nem olyan sok, de ha már ennyit olvastunk róluk, akkor minimum érdekel, hogy mi a további sorsuk).

Maga a könyv nekem egy kicsit Stephenie Meyer Újholdjára (New Moon) emlékeztetett abból a szempontból, hogy az első kötetben megismerjük a szereplőket, sok kaland, sok történés, egymásba szeretnek, majd pedig elválnak útjaik, a lány depresszióba zuhan, végül elkezdi keresni a fiút (és megtalálja). Az elszakadás és az egymásra találás között pedig egy csomó picsogás, és nem sok történés van. És habár a New Moont tényleg úgy olvastam, hogy jézus, több száz oldal a semmit írja le, a Devotedben ezzel szemben volt történés, a vége felé volt már nyomasztó Clea döntésképtelensége és bizonytalansága. 

Összességében tetszett, habár az eleje sokkal izgalmasabb volt (például Clea és Ben kirándulása a CV-hez), a vége viszont meglepett. Direkt nem akarom leírni a történéseket, mert hátha valaki kedvet kap az olvasáshoz, annak pedig nem szeretnék spoilerezni.  Szóval a végét nem így oldottam volna meg, nem ez lett volna az evidens, habár nyilvánvalóan ezzel könnyebb bármit kezdeni a harmadik részben, mintha Sage újjászületne. Na, szóval ez böki a csőröm. Egyébként olvastam iskolában, trolin, buszra várva, elalvás előtt, tanulás helyett, egyszóval jó könyv volt (nálam ez is egyfajta mérce).

Most kicsit sok Cleából, szóval a harmadik részt jegelem pár hétig, addig pedig igyekszem befejezni a többi megkezdett könyvemet, vagy valami más műfajba belekóstolni.

Értékelésem: 8/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)