2014-03-29

Könyvet írni és kiadatni: lehetetlen küldetés?

Tanácstalan vagyok azzal kapcsolatban, hogy vajon nekifogjak-e írni. Elsősorban tisztában vagyok vele, hogy nekem kell éreznem, hogy szeretném-e, hogy van-e bennem annyi, és hogy mindezt át tudnám-e adni olyan színvonalon, amelyet sokak tudnának élvezni, mégis most az aggaszt jobban, hogy ha megírok egy könyvet, akkor annak vajon mennyi esélye lenne arra, hogy egyszer a boltok polcáról köszönhessen vissza az olvasóközönségre?


Évek óta mondogatják sokan, hogy érdemes lenne valamit kezdenem magammal művészetileg, akár  a képzőművészet felé, vagy az irodalom felé lépni. Azt még mindig tartom, hogy egy pálcikaembert sem tudok rendesen lerajzolni, és igazán nem is vonz a dolog, innentől kezdve pedig nincs miről beszélni. Az irodalom pedig annál inkább vonz, habár akárhányszor megkaptam, hogy örülnének, ha írnék egy (vagy több) könyvet, erre mindig azt válaszoltam, hogy nincs meg bennem az ihlet. Az art never comes from happiness kijelentés is abszolút igaz rám; mégis most érzem csak azt, hogy ha leülnék, és mindenki békénhagyna, akkor jó eséllyel virtuális papírra tudnám vetni a gondolataimat. Mostanra érzem magamban az erőt, az ihletet, és azt, hogy ami kikerülne a kezem alól, az olyan lenne, ami az én elvárásaimnak is megfelelne.

Mivel eddig nem foglalkoztam a témával, csak a gyümölcsét élveztem, ezért fogalmam sincs, hogy mi egy könyv kiadásának a menete, főleg egy olyan szerzővel, aki kezdő, aki nem írt még semmit, és persze semmit nem mond a neve. Ezzel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni, hogy egyáltalán érdemes-e nekifogni, és mivel jár a procedúra, ha már benne van az ember. Viszont ha nekifogok, akkor az lesz az elsőszámú probléma, hogy stilisztikailag megfelelő-e, van-e valamiféle szabályozás a felépítéssel kapcsolatban, és így tovább, szóval ezekkel kapcsolatban is jól jönne némi hiteles infrmáció.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)