2014-02-27

Csernus Imre – A férfi

Forrás: libri.hu
FÜLSZÖVEG: Annyit már most nyugodtan elmondhatok, hogy akárcsak A nő című könyvnél - amely alapjában véve nem csupán a nőről szólt -, menet közben már itt is tudtam, láttam, hogy ez a könyv sem tisztán csak a férfiról fog szólni. Szerettem volna sok mindent beletenni a férfiasság kérdéséről, a bűntudat megoldásának az elkezdéséről, a gyászról, halálról, búcsúról, elengedésről, virágokról, önmagamról. Tényleg sok mindent. Válaszokat egy sor kérdésre. Felvetéseket a pasikkal kapcsolatosan. Hogy például "miért élt a párom nyolc hónapig egy másik csajjal párhuzamos életet mellettem, miközben azt bizonygatta, hogy mennyire szerelmes belém?" A minap kaptam egy ilyen e-mailt! Épp karácsonykor robbant szét a dolog... Amikor ez a könyv készült, körbetelefonáltam egy csomó pasit, akit ismerek. A tinédzserektől kezdve az ötvenesekig valamennyiüknek ugyanazt a kérdést tettem fel: mitől érzik magukat férfinak. A kérdésre, hogy mitől érzik magukat férfinak, a pasik egy jelentős része azt felelte, hogy ezen ők még soha nem gondolkodtak, és ez a kérdés eléggé meglepetésszerűen érte őket... Holott a nők esetében az utóbbi öt-tíz év másról sem szólt, mint hogy definiálják, mi az, hogy nő... Úgy tűnik, ezek olyan dolgok, amelyekről a pasik általában nem beszélnek. Vagy csak nagyon felületesen. Magáról a férfilétről... Azért nem, mert "ez teljesen magától értetődő", hogy az illető férfi. Fel sem merül, hogy ezt bármi megkérdőjelezhetné...

INFORMÁCIÓ:
Kiadó: JAFFA KIADÓ ÉS KERESKEDELMI KFT.
Oldalak száma: 290
Borító: CÉRNAFŰZÖTT, KEMÉNYTÁBLÁS
Súly: 430 gr
ISBN: 9789639604872
Nyelv: MAGYAR
Kiadás éve: 2009 
forrás: libri.hu

SZERINTEM... Nem volt rossz, de A nő mindenképpen jobb, és ha választani kellene, akkor azt ajánlanám. Mint ahogyan a könyv párját, úgy ezt is hangoskönyvben hallgattam, a szerző, azaz Csernus előadásában. Lehetne vitatkozni azzal, hogy olvasni vagy hallgatni jobb, de mivel a szerző olvassa fel, ezért esett a választásom a lustább verzióra.

Maga a tartalom tetszett is, meg nem is. Elsősorban nagyon hasonlóra számítottam, mint amilyen A nő, de már a kezdet is kicsit más volt, viszont nem gondoltam volna azt sem, hogy csak és kizárólag a férfit veszi gorcső alá, hiszen A nőben sem csak a nőről volt szó. Alapvető változás volt, hogy a doki több férfiismerősét arra kérte, válaszoljanak neki, hogy mitől érzik magukat férfinak, ezeket a leveleket pedig bele is tették a könyvbe, majd Csernus őket elemezte. A levelek számomra néha túl hosszúak, túl unalmasak voltak, főleg egy-két úriember irománya, akik már-már nevetségesen fényezték magukat. 

A leveleken túlugorva voltak dolgok, amik tetszettek a doki részéről, de őszintén szólva, nem zártam a szívembe a könyvet. Éppen ezért a végét már úgy hallgattam meg, hogy na, legyek már túl rajta, amikor pedig vége lett, akkor megkönnyebbültem. Ezzel nem azt mondom, hogy szörnyű, csak számomra nem hozza A nő színvonalát, és néha az az érzés fogott el, hogy ha már van A nő, akkor lennie kell A férfinek is.

Ezek alapján nem mondom, hogy cslódtam Csernusban, de egy kicsit most jegeltem, viszont a jövőben mindenképpen szeretném elolvasni a többi könyvét is.

Értékelésem: 6/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egyetértesz? Vagy hiányérzeted van a bejegyzéssel kapcsolatban? Írd meg! Minden megjegyzésnek örülök, mindig kíváncsi vagyok, hogy ti mit gondoltok :)